Ako nastaviť prístupy

Časť prístupy prináša prehľadnú správu zamestnancov a ich oprávnenie na prístup do miestností a budov.

Funguje iba s certifikovanými prístupovými terminálmi a prístupovými kontrolérmi dodávanými firmou IRESOFT.

Pridanie certifikovaného zariadenia pre riadenie prístupov vykonáte na karte Nastavenia.

Obsah

Program Monitor

Ak ešte nemáte stiahnutý program Monitor, ktorý slúži na správu čítačiek, prístupových kontrolérov a terminálov, tak ich stiahnete na karte Nastavenia v pravej časti menu Hardvérová čítačka. Kliknutím na možnosť Monitor sa Vám inštalačný program stiahne do Vášho počítača.

V okamihu keď je program Monitor stiahnutý vo Vašom počítači,

tak ho spustite a prebehne štandardný proces inštalácie do počítača.

Po inštalácii do počítača tento program pridáte do KROS Dochádzky na karte Nastavenia na pravej strane prejde myšou na tlačidlo +.

Zobrazí sa názov počítača, v ktorom je program Monitor nainštalovaný a zvolíte možnosť Uložiť.

Prístupový kontrolér ACi

V prípade, že máte zakúpený prístupový kontrolér ACi, tak sa Vám toto zariadenia automaticky zobrazí v programe Monitor, ktorý ste práve vytvorili a nastavenie prístupového kontroléru vykonáte prejdením myši na tlačidlo +.

V nastaveniach môžete nastaviť IP adresu, masku podsiete a predvolenú bránu zariadenia. Predvolená adresa každého zariadenia ACi z výroby je: 192.168.1.201.

Podrobnejší popis jednotlivých dvier a autorizáciu zamestnancov vykonáte na karte Prístupy.

Po vstupe do tejto časti sa automaticky zobrazí názov zariadenia ACi a počet dvier, ktoré môže ovládať.

Pre jednoduchšiu identifikáciu môžete pri jednotlivých dverách urobiť ich podrobný popis. Ten zadáte po prejdení myšou na tlačidlo ceruzky,

kde môžete upravovať názov dvier.

 

Priradenia prístupu podľa zón

 

Autorizáciu (pre umožnenie prechodu dvermi) môžete zvoliť dvoma spôsobmi. Priradením prístupu podľa zón alebo podľa zamestnancov.

Preklikom na možnosť Zóny sa zobrazí zoznam zamestnancov a označením určíte, ktorým zamestnancom umožníte prechod danými dverami (zónami). Pri každom zamestnancovi je možnosť zvoliť časové pásmo, ktoré definujem v akých časoch je zamestnancovi povolený prechod. Každému zamestnancovi môžete nastaviť až tri rôzne časové pásma do každej zóny. Pôvodné nastavenie je nepretržite, teda umožňuje zamestnancom prechod dverami kedykoľvek.

Časové pásma

Ak chcete zvoliť len konkrétne časy, tak nové časové pásmo nastavíte na karte Nastavenia v časti Časové pásma na pravej strane.

Priradenie prístupu podľa zamestnancov

Priradenie prístupu je možné tiež jednotlivo pre každého zamestnanca kliknutím na voľbu Zamestnanci,

kde zo zoznamu vyberiete konkrétneho zamestnanca a vyberiem dvere (zónu), ktorými bude môcť prechádzať.

Natavenie časového pásma vykonáte rovnako ako v predchádzajúcom kroku.

Prístupový terminál PSi

Ak využívate pre prístupy prístupový terminál PSi, na karte Prístupy

Vytvorte vlastnú zónu prejdením myši na tlačidlo +.

Vyplňte názov zóny a v zozname zakúpených prístupových terminálov PSi zvoľte, ktorý budete používať pre ovládanie vstupov v konkrétnej zóne.

V okamihu, kedy máte vytvorenú vlastnú zónu a zvolený prístupový terminál PSi, môžete ho nastaviť rovnako ako prístupový terminál ACi. Na ľavej strane zvolíte kartu Nastavenia. Otvoríte program Monitor na pravej strane. Tu sa Vám zobrazí ikona Prístupové kontroléry.

Prejdením myšou na voľbu + sa aktivuje pridanie vytvorenej prístupovej zóny a po výbere prístupovej zóny zo zoznamu kliknete na tlačidlo Uložiť.

Ak chcete zmeniť pôvodné nastavenie prístupového terminálu prejdite myšou na tlačidlo Upraviť (ceruzka).

Potom môžete nastaviť IP adresu, masku podsiete a predvolenú bránu zariadenia.

Postup je rovnaký ako pri prístupovom terminály ACi

Prehľad priechodov

Zoznam všetkých priechodov nájdete na karte Prístupy v časti Prehľad priechodov podľa.

Pri zvolení možnosti Zón budete mať prehľad priechodov všetkých zamestnancov zónou, ktorú si vyfiltrujete podľa ponúkaných možností. V prípade, že zvolíte možnosť Zamestnancov, vo filtri zvolíte konkrétneho zamestnanca, ktorého priechody si prajete vidieť a zobrazí sa informácia, akými zónami daný zamestnanec v tomto období prechádzal.

Pridanie zamestnanca bez úväzku

Pridanie zamestnanca bez úväzku slúži k tomu, aby ste umožnili prístupy do jednotlivých zón aj zamestnancom, ktorým neevidujete dochádzku. Môžu to byť aj externé osoby. Na karte Prístupy v časti Pridať zamestnanca bez úväzku prejdete myšou na voľbu + a vyplníte údaje o tomto zamestnancovi a vykonáte autorizáciu rovnako ako tu.