Ako postupovať, aby dáta zostali zachované, a aby sme mohli pohodlne pokračovať v práci? Pomocou šiestich krokov zvládneme výmenu počítača, či operačného systému rýchlo a bezpečne.
Od 1. 1. 2017 je najnižším podporovaným operačným systémom pre ekonomické programy KROS systém Windows 10.
V operačnom systéme Windows XP nie je možné OMEGU v aktuálnych verziách spustiť. Taktiež nie je možné program nainštalovať na operačný systém macOS.
Nasledujúci postup je určený pre prácu s databázami vo formáte Access (databáza s koncovkou .mdb):
- Záloha dát na externé médium (USB, DVD) alebo iný počítač.
- V menu Omega – Pripojené firmy skontrolujeme v stĺpci Adresár súboru, kde máme uložené databázy. Ak sa nachádzajú v rovnakom priečinku, napríklad C:\Omega\Data, skopírujeme celý priečinok DATA.
- V prípade, že si robíme napr. archívy databáz, prenos exportných súborov do iných priečinkov ako Data, skopírujeme aj tieto adresáre.
- Uvoľníme licenciu cez Omega – Licencia – Uvoľnenie licencie. Použijeme (aktivujeme) ju neskôr na novom PC, prípade po preinštalovaní operačného systému na pôvodnom PC.
- Nainštalujeme program OMEGA na nový počítač.
Z webovej stránky si do počítača stiahneme inštalačný súbor OmegaInstall.exe.
a) Po stiahnutí spustíme sprievodcu inštaláciou dvojklikom na súbor Omegainstall.exe a ten nás prevedie kompletnou inštaláciou programu.
b) Po dokončení inštalácie budeme mať DEMO verziu programu, bez licencie. Na disku C sa vytvorí priečinok Omega.
Pre korektné stiahnutie inštalačného súboru odporúčame použiť internetový prehliadač Internet Explorer
Súbor OmegaInstall.exe sa bežne ukladá do Prevzatých súborov, prípadne ho uložíme do počítača.
4. Aktivujeme licenciu – pri prvom spustení programu zadáme licenčné číslo (16-miestne číslo, nájdeme ho v KROS Účte). Z DEMO verzie sa stane licencovaná inštalácia – na úvodnej obrazovke (vpravo dole) budú údaje firmy, ktorá vlastní licenciu.
5. Priečinok s databázami (DATA) vložíme do adresára Omega (v PC štandardne na disku C:), prípadne do ľubovoľného priečinka. Rovnako nakopírujeme do nového počítača aj ostatné súbory, ktoré sme si zálohovali.
6. Pripojíme databázy do programu.
a)Databázy, s ktorými potrebujeme pracovať, postupne pripojíme cez menu Omega – Pripojené firmy – tlačidlo Pripoj firmu – Ručne.
b)Pomocou tlačidla Nájdi databázu sa dostaneme do okna Počítač, kde si otvoríme priečinok s databázami a postavíme sa na konkrétny databázový súbor (napr. ROK_2017.mdb) – zvolíme Otvoriť. Tlačidlom Ok uložíme databázu do zoznamu pripojených firiem.
c)Cez menu Firma – Otvor sa prihlásime do databázy a pokračujeme v práci.