Často je potrebné vymeniť starý počítač za nový alebo nainštalovať novšiu verziu operačného systému Windows.
Ako je potrebné postupovať, aby dáta zostali zachované, a aby sme mohli pohodlne pokračovať v práci na novom zariadení? Pomocou šiestich krokov zvládneme výmenu počítača, či operačného systému rýchlo a bezpečne.
Odporúčanú konfiguráciu nájdete tu.
Neodporúčame využívať staršie verzie operačného systému, ako je Windows 10, pretože niektoré funkcie, ako napríklad kurzový lístok, môžu byť obmedzené.
Nasledujúci postup je určený pre prácu s databázami vo formáte Access (databáza s koncovkou .mdb):
- Záloha dát na externé médium (napr. USB, DVD) alebo iný počítač.
- V menu Omega - Pripojené firmy skontrolujeme v stĺpci Adresár súboru, kde máme uložené databázy. Ak sa nachádzajú v rovnakom priečinku, (napríklad C:\Omega\Data) skopírujeme celý priečinok Data.
- V prípade, že štandardne vytvárame archívy, (napr. archívy databáz, prenos textového žurnálu z registračných pokladníc alebo exporty) do iných priečinkov ako Data, skopírujeme aj tieto adresáre.
- Uvoľníme licenciu cez menu Omega – Licencia – Uvoľnenie licencie. Použijeme (aktivujeme) ju neskôr na novom PC, prípade po preinštalovaní operačného systému na pôvodnom PC.
- Nainštalujeme program OMEGA na nový počítač.
Z webovej stránky si do počítača stiahneme inštalačný súbor OmegaInstall.exe.
- Po stiahnutí spustíme sprievodcu inštaláciou dvojklikom na súbor Omegainstall.exe a ten nás následne prevedie kompletnou inštaláciou programu.
- Po dokončení inštalácie budeme mať DEMO verziu programu, bez licencie. Na disku C: sa vytvorí priečinok Omega.
Súbor OmegaInstall.exe sa bežne ukladá do Prevzatých súborov, prípadne ho uložíme do počítača.
- Aktivácia licencie - pri prvom spustení programu zadáme licenčné číslo (16-miestne číslo, nájdeme ho v Kros účte). Z DEMO verzie sa stane licencovaná inštalácia – na úvodnej obrazovke (vpravo dole) budú údaje firmy, ktorá vlastní licenciu.
- Priečinok s databázami (Data) vložíme do adresára Omega (v PC štandardne na disku C:), prípadne do ľubovoľného priečinka. Rovnako nakopírujeme do nového počítača aj ostatné súbory, ktoré sme si zálohovali.
- Pripojíme databázy do programu.
- Databázy, s ktorými potrebujeme pracovať, postupne pripojíme cez menu Omega – Pripojené firmy – tlačidlo (vľavo dole) Pripoj firmu – Ručne.
- Pomocou tlačidla Nájdi databázu sa dostaneme do okna Počítač, kde si otvoríme priečinok s databázami a postavíme sa na konkrétny databázový súbor (napr. ROK_2024.mdb) - zvolíme Otvoriť. Tlačidlom Ok uložíme databázu do zoznamu pripojených firiem. Každú z databáz je potrebné pripojiť samostatne.
- Cez menu Firma – Otvor sa prihlásime do databázy a štandardne pokračujeme v práci.