Prístupy a čítačky

Ako pridať novú dochádzkovú čítačku do programu

Obsah

Dochádzková čítačka DSi 200, DSi 400, DSi 500/501/502, DSi 600 a E – 3

Ak využívate dochádzkové čítačky DSi 200, DSi 400, DSi 500/501/502, DSi 600 a E – 3, tak pre ich komunikáciu s KROS Dochádzkou Alveno je nutné mať nainštalovaný program Monitor vytvorený v KROS Dochádzke.

Kliknite na kartu Nastavenia, ktorá sa nachádza vľavo.

Na pravej strane nájdete program Monitor a kliknete na šípku na pravej strane.

Dostanete sa do detailu nastavení programu Monitor.

Dochádzkovú čítačku pridáte v časti Čítačky tlačidlom +.

Ak máte viac dochádzkových čítačiek, tak vyberte v rozbaľovacom menu správne sériové číslo dochádzkovej čítačky, ktorú chcete nastaviť.

Dôležité je do programu napísať rovnakú IP adresu, ktorú máte nastavenú v dochádzkovej čítačke. Inštrukcie ako nastaviť IP adresu v dochádzkovej čítačke je uvedená priamo v návode u konkrétnej čítačky.

V prípade, že máte viac dochádzkových čítačiek, je vhodné do poľa Názov uviesť nejaký názov čítačky pre lepšiu orientáciu v programe.

Po uložení by sa po chvíli pri čítačke mala rozsvietiť zelená bodka, ktorá naznačuje, že čítačka je pripravená a komunikuje s programom.

Dochádzková čítačka DSi 700

Táto čítačka nepotrebuje mať nainštalovaný program Monitor a ani ho nepotrebujete mať priradený v programe. Čítačku postačuje zapojiť do elektriny a pripojiť k internetu (podrobnejšie informácie nájdete priamo v návode k dochádzkovej čítačky DSi 700). Potom sa čítačka zobrazí v zozname čítačiek. Zoznam čítačiek opäť nájdete na karte Nastavenia na pravej strane dole. Pri čítačke by mala svietiť zelená bodka, čo znamená, že čítačka je pripravená a komunikuje s programom.

V prípade, že máte viac dochádzkových čítačiek, je vhodné ich pomenovať v riadku Názov rovnako ako už bolo uvedené vyššie.

Nahranie zoznamu zamestnancov

Pred použitím čítačky je potrebné, aby v nej bol nahratý zoznam zamestnancov. Najskôr teda zadajte všetkých zamestnancov do programu.

Potom je potrebné zamestnancov nahrať do čítačky. Na karte Nástroje na pravej strane v časti Čítačky zvoľte možnosť Autorizácia v čítačkách.

 

Vo filtri na pravej strane zvoľte prevádzku a na pravej strane sa Vám zobrazia všetci zamestnanci danej prevádzky. Pod výberom prevádzky máte výber čítačiek. Ak máte viac čítačiek, tak v zozname vyberiete tú, do ktorej chcete autorizovať zamestnancov. Potom už len zaklikávate osoby, ktoré chcete do čítačky autorizovať. U zamestnancov máte tiež možnosť zvoliť ich východiskový spôsob overovania (čip/otlačok/čip alebo otlačok/čip a otlačok). Predvolený stav je ,,Čip alebo otlačok“. Pre čítačku DSi 400 je to ,,Čip“. Následne potvrdíte tlačidlom Uložiť.

V prípade, že je to Vaša prvá čítačka a doteraz nemáte pri zamestnancoch žiadne identifikačné údaje, tak im je potrebné tieto údaje uložiť v dochádzkovej čítačke. Inštrukcie ako uložiť údaje do dochádzkovej čítačky nájdete v návode ku konkrétnej čítačke. Potom môžete začať čítačku používať.

Ak už máte v programe zazálohované identifikačné údaje (viac v postupe Ako hromadne zálohovať identifikačné údaje z čítačky), tak v okamihu, kedy zamestnanci do novej čítačky autorizujete, tak sa autorizujú vrátane identifikačných údajov, ktoré sú nahrané na cloude a zamestnanec môže okamžite začať čítačku aktívne používať.

 

Informácie v dokumente sú spracované k právnemu stavu platnému ku dňu jeho publikácie.   01.11.2023