Práva na prístup k určitým funkciám alebo na správu dát je možné nastaviť iba užívateľovi, ktorý má prístup do KROS Dochádzky (viac v postupe Ako nastaviť zamestnancovi prístup do systému).
Pri pridávaní nového zamestnanca do systému zadávate základný stupeň prístupu, a to Môže upravovať / Nemôže upravovať, ktorý sa týka iba vlastnej dochádzky (viac v postupe Zaevidovanie zamestnanca).
Tento základný stupeň práv majú automaticky všetci používatelia s prístupom do KROS Dochádzky. Takto nastavený užívateľ sa môže prihlásiť do KROS Dochádzky, upravovať / vidieť svoju dochádzku (podľa nastavenia Môže upravovať / Nemôže upravovať) a žiadať o dovolenku cez kartu Neprítomnosť.
Pokiaľ chcete užívateľovi jeho práva rozšíriť, máte dve možnosti, ako to urobiť.
1. možnosť
Z používateľa môžete urobiť Administrátora, a tým dostane používateľ všetky práva a môže v KROS Dochádzke vidieť všetky dáta, a tiež všetky funkcie.
Človek, ktorý vykoná prvotnú registráciu do KROS Dochádzky, sa automaticky stáva administrátorom (aspoň jeden administrátor musí byť v programe) a následne môže okruh administrátorov rozšíriť alebo niekomu túto funkciu odovzdať.
Z bežného užívateľa urobíte administrátora cez kartu Nastavenia. V pravom stĺpci vidíte zoznam administrátorov, pod ktorými je zelené tlačidlo + .
Po kliknutí na tlačidlo + sa vám otvorí formulár pre výber používateľa, z ktorého chcete urobiť administrátora.
Administrátori majú ešte jednu funkciu, a to funkciu kontaktných osôb - pokiaľ novovytvorenému administrátorovi označíte políčko Kontaktná osoba, bude osoba zobrazená aj v podnikových údajoch. V prípade, že bude administrátor aj kontaktnou osobou, bude potrebné vyplniť aj jeho telefónne číslo.
2. možnosťDruhou možnosťou je užívateľovi presne definovať, ktoré funkcie a na akých dátach môže využívať.
Tieto práva môžete nastaviť cez kartu Nastavenia a v pravej časti nájdete stĺpec Práva.
Po nastavení myšou na Nastavenie práv sa sprístupní tlačidlo oko. Po kliknutí sa zobrazí okno, kde si môžete vybrať používateľa, ktorému chcete práva meniť a výber potvrdíte tlačidlom Upraviť práva (je možné vybrať viac užívateľov a nastaviť im práva hromadne). Pokiaľ riešite jedného užívateľa, tak ho môžete vyhľadať aj pomocou fulltextového vyhľadávania a práva mu môžete upraviť aj kliknutím na symbol ceruzky vedľa jeho mena.
Následne sa otvorí okno, kde v ľavom stĺpci môžete užívateľovi povoliť funkcie (teda čo bude môcť robiť s výkazmi) a v pravom stĺpci prevádzky, ku ktorým bude mať prístup (teda bude môcť upravovať nastavenia jednotlivých prevádzok). Pre korektné fungovanie je potrebné správne nastaviť práva v oboch stĺpcoch (užívateľ s plnými funkciami bez prístupu k prevádzkam v pravom stĺpci, nemôže robiť nič rovnako, ako užívateľ s plným prístupom k prevádzkam, ale bez povolených funkcií v ľavom stĺpci).
Práva môžete nastaviť aj podľa preddefinovaných šablón v hornej časti pri úprave práv užívateľovi, v riadku Nastaviť práva podľa – Administrátor práv, Zamestnanec bez editácie dochádzky, Zamestnanec s editáciou dochádzky.
Každú funkciu alebo prevádzku môžete nastaviť každému individuálne a nastavujú sa väčšinou pomocou hodnôt Zakázané / Náhľad / Zápis.
Zakázané – užívateľ danú funkciu nevidí alebo nemôže využiť.
Náhľad – používateľ danú funkciu vidí, ale nemôže ju zmeniť.
Zápis – užívateľ danú funkciu vidí a môže ju zmeniť alebo využiť.
Popis jednotlivých sekcií a práv
Výkazy:
Správa dochádzky – možnosť prezerať / zapisovať do výkazov ostatných zamestnancov
Potvrdiť výkaz – možnosť prezerať / označovať výkaz ako potvrdený
Opečiatkovať výkaz – možnosť prezerať / označovať výkaz ako opečiatkovaný
Detail zamestnanca – možnosť prezerať / zapisovať údaje o zamestnancovi (napr. osobné číslo, pracovná skupina, odtlačky prstov, úväzok, ...)
Hromadný prehľad záznamov – možnosť prezerať/zapisovať do hromadného prehľadu záznamov z čítačiek
Denné výkazy – možnosť prezerať / zapisovať do denných výkazov zamestnancov
Môj výkaz:
Môj výkaz je špecifické právo prezerať / upravovať svoju vlastnú dochádzku. Pokiaľ nastavíte právo na Môj výkaz na Zakázané, môže užívateľ iným meniť dochádzku, ale nie sebe.
Moduly:
Prevádzky – možnosť prezerať zamestnancov v jednotlivých prevádzkach alebo mať možnosť vytvárať prevádzky, a do nich nových zamestnancov.
Neprítomnosť – ja – možnosť prezerať svoje žiadosti o neprítomnosť alebo možnosť o ňu žiadať.
Neprítomnosť – zamestnanci – možnosť prezerať žiadosti ostatných zamestnancov o neprítomnosť alebo možnosť tieto neprítomnosti ostatným schvaľovať.
Rozvrh zmien – ja – možnosť prezerať svoj rozvrh zmien alebo mať možnosť si zmenu sám naplánovať.
Rozvrh zmien – zamestnanci – možnosť prezerať zmeny ostatných zamestnancov alebo možnosť plánovať tieto zmeny.
Dlhodobý plán – možnosť prezerať dlhodobý plán zamestnancov alebo možnosť tento plán tvoriť. Toto právo je dostupné iba v prípade, že máte zakúpenú licenciu na používanie dlhodobého plánu (Modul plánovanie).
Zamykanie plánu – možnosť uzamknúť vytvorený dlhodobý plán.
Prístupy – možnosť prezerať nastavenie prístupových práv a zamestnancov do nich priradených, a sledovať ich prechody alebo tieto práva nastavovať a zamestnancov do nich priraďovať.
Tlač – možnosť tlačiť už hotové zostavy alebo možnosť tieto tlačové zostavy tvoriť.
Export – možnosť exportovať do mzdového programu podľa už hotových zostáv, možnosť nastavovať exporty do mzdových systémov alebo tieto exportné zostavy tvoriť. Vzhľadom na to, že pri exporte dochádza automaticky k potvrdeniu a opečiatkovaniu výkazu, export bude fungovať len tomu užívateľovi, ktorý má právo výkaz potvrdiť a opečiatkovať.
Nastavenie
Nastavenie – všeobecné – možnosť vstúpiť do karty Nastavenia.
Nastavenie – externé systémy – možnosť vstúpiť na karte Nastavenia do časti, kde sa nastavuje prístup napr. do Google kalendára.
Nastavenie – čítačky – možnosť vstúpiť na karte Nastavenia do časti, kde je možné spravovať pripojené čítačky alebo pripojiť nové.
Hromadné nástroje – možnosť vstúpiť na karte Nástroje do časti, kde je možné napr. hromadne zadávať zamestnancom nárok na dovolenku alebo ich autorizovať v čítačke.
Profil spoločnosti – možnosť vstúpiť do Profilu spoločnosti.
E-shop – možnosť prístupu na kartu E-shop na nákup biometrických čítačiek alebo čipov.
Administrácia práv – možnosť upravovať práva sebe aj ostatným používateľom. Kto má povolené toto právo, je administrátorom.
Zatiaľ sme si popisovali prvú časť nastavenia práv, čiže sme nastavovali funkcie, alebo čo môže užívateľ robiť.
Teraz si ukážeme ako nastavovať prevádzky, v ktorých bude môcť užívateľ realizovať vyššie povolené funkcie.
Nastavenie prevádzok
Zobrazenie prevádzok – možnosť vybrať, ktoré prevádzky uvidí užívateľ na karte Prevádzky – buď všetky prevádzky alebo len tie ktoré nemá užívateľ zakázané.
Pokiaľ bude mať označené všetky prevádzky, a na niektoré prevádzky bude mať právo zakázané, tak v týchto zakázaných prevádzkach uvidí iba to, ktorý zamestnanec je prítomný alebo neprítomný na pracovisku.
Prevádzky
Tu nastavíte prevádzky, ktoré bude mať užívateľ možnosť iba prezerať, na ktoré bude mať aj právo zápisu a ktoré bude mať zakázané.
Tu končí druhá časť nastavenia práv, teda Kde môže používateľ niečo robiť.
Takto nastavený systém udeľovania práv vám umožňuje nastaviť práva individuálne.
Ukážka nastavenia práv pre zamestnanca
Zamestnanec bude mať náhľad na svoju dochádzku, môže žiadať o neprítomnosť a uvidí rozpis svojich zmien.
Ukážka nastavenia práv pre vedúceho zamestnanca:
Ide o vedúceho prevádzky Obchod, kde má právo upravovať dochádzku svojim podriadeným, a túto dochádzku potvrdzovať. Môže im tiež schvaľovať neprítomnosti, plánovať zmeny v rozpise zmien a prezerať kartu Detail zamestnanca.
Zároveň je zástupcom vedúceho v prevádzke Prevádzka 2, kde nemôže dochádzku upravovať, ale iba ju prezerať, rovnako tak ako na svoju dochádzku.
Z ďalších prevádzok nevidí dochádzku žiadnych zamestnancov, vidí len ich prítomnosť na pracovisku.
Informácie v dokumente sú spracované k právnemu stavu platnému ku dňu jeho publikácie. 01.11.2023