Pri práci môže nastať prípad, že si potrebujeme naimportovať automatické účtovania a predkontácie, ktoré sú prednastavené v programe (napr. po nekorektných úpravách alebo porušení automatických účtovaní a predkontácií).
Urobíme tak vo formulári Výber automatického účtovania. Dostaneme sa do neho po výbere z hlavného menu programu Evidencia - Účtovné doklady, po stlačení tlačidla Pridaj (ľubovoľný doklad) a následne po stlačení tlačidla so symbolom lupy vedľa poľa Automatické účtovanie.
V záložke Funkcie sa nachádza tlačidlo Ďalšie funkcie. Po jeho stlačení máme k dispozícii dve voľby: Nahraď všetky automatické účtovania a predkontácie štandardnými alebo Nahraď užívateľom nezmenené automatické účtovania a predkontácie štandardnými.
Používame len prednastavené automatické účtovania a predkontácie, teda nevytvárali sme si svoje automatické účtovania ani predkontácie
V zozname automatických účtovaní pôjdeme do záložky Funkcie - Ďalšie funkcie a vyberieme voľbu Nahraď všetky automatické účtovania a predkontácie štandardnými.
Program všetky automatické účtovania vymaže a nahradí novými (prednastavenými výrobcom).
Automatické účtovania a predkontácie sme upravovali alebo vytvorili vlastné
V prípade, ak máme vytvorené vlastné alebo upravené automatické účtovania a predkontácie a chceme ich zachovať, po kliknutí na tlačidlo Ďalšie funkcie vyberieme voľbu Nahraď užívateľom nezmenené automatické účtovania a predkontácie štandardnými.
To znamená, že program automatické účtovania a a predkontácie nevymaže, nahradí len tie, ktoré nie sú upravované.
Ak si nie sme istý, či máme niektoré automatické účtovania a predkontácie upravované, vieme to jednoducho skontrolovať priamo v automatických účtovaniach a predkontáciách v stĺpci U.