- Často kladené otázky | KROS
- ALFA plus
- Záväzky a pohľadávky
Ako zaevidovať došlý dobropis?
Dodávateľ Vám dodal tovar, na ktorý vystavil faktúru – daňový doklad. Časť tovaru ste reklamovali a vrátili späť. Dodávateľ na reklamovanú časť tovaru vystavil a zaslal dobropis v sume 600 eur s DPH.
Zaevidovanie došlého dobropisu
- Pridajte nový záväzok,
- vyplňte externé číslo, partnera a dátumy,
- typ dokladu vyberte Dobropis – Tuzemsko a vyplňte predmet fakturácie,
- sumu doplňte mínusom,
- na záložke Zápis do vyberte Stĺpec PD prípadne Členenie,
- riadok DPH je 28 (19Ao),
- záväzok uložte.

- V evidencii DPH je doplnený Oddiel KV – C2,
- v poli č. pôvodného dokladu doplňte číslo faktúry, ku ktorej bol dobropis vystavený,
- formulár uložte.

Úhrada došlého dobropisu v peňažnom denníku
- v časti Banka zvoľte Výdavok, vyplňte dátum vyhotovenia,
- v poli Uhrádzaný doklad tlačidlom s tromi bodkami vyberte z evidencie záväzkov uhrádzaný dobropis a úhradu uložte.
Keďže suma došlého dobropisu bola zaúčtovaná ako výdavok – mínusom, suma dobropisu bude na bankový účet pripočítaná.