Pokladničný doklad Vrátenie používame v prípade ak ide o evidovanie vrátenej platby za vrátený tovar alebo službu, pričom pôvodný pokladničný doklad bol odoslaný do systému e-kasa alebo uložený v chránenom dátovom úložisku. Vrátenie používame v prípade vrátenia platby za:
- vrátený tovar,
- tovar alebo poskytnutú službu pri reklamácií,
- neposkytnutú službu.
Na doklade vrátenia sme povinný uvádzať pôvodný unikátny identifikátor pokladničného dokladu, ku ktorému sa vrátená platba vzťahuje.
Doklad musí obsahovať:
- Pôvodný identifikátor z on-line dokladu – UID z pôvodného dokladu.
- Pôvodný identifikátor z off-line dokladu – OKP z pôvodného dokladu.
Ručné vrátenie slúži pre prípad, ak pôvodný doklad nemáme v zozname predajok alebo dodacích listov. Pri ručnom vrátení je potrebné nahrať všetky položky ručne a zároveň doplniť pôvodný identifikátor dokladu.
Ručné vrátenie pomocou dodacieho listu
V prípade, že vrátenie potrebujeme urobiť v inej sadzbe DPH ako bol realizovaný predaj, urobíme tak cez menu Fakturácia – Dodacie listy.
Zákazníkovi sme 15. 1. 2025 uznali reklamáciu tovaru, ktorý sme mu predali cez eKasu 18. 10. 2024. Ako budeme postupovať pri vrátení?
Pokladničný doklad Vrátenie musíme realizovať so sadzbami DPH, ktoré boli použité pri predaji – v čase vzniku daňovej povinnosti. V predajke nie je možné meniť sadzby DPH, preto použijeme funkciu Ručné vrátenie v dodacom liste.
Cez menu Fakturácia – Dodacie listy klikneme na funkciu Ručné vrátenie.
Zobrazí sa formulár dodacieho listu, kde v záložke Nastavenie zmeníme sadzby DPH a nahráme UID z pôvodného dokladu. V záložke Položky nahráme reklamovaný tovar.
Ak vraciame tovar, na ktorom bola pri predaji uplatnená zľava, cenu položky uvádzame po odpočítaní zľavy.