Používatelia aplikácií KROS Fakturácia a KROS Digitálna kancelária

Som majiteľ firmy a používam KROS Fakturáciu na vystavovanie odoslaných faktúr. Webovú aplikáciu som si sám založil a zároveň ju platím pod názvom svojej firmy. Tieto faktúry si pravidelne sťahuje do programu OMEGA účtovná firma, ktorá mi spracováva účtovníctvo a taktiež pre mňa eviduje digitálne účtovníctvo, tzn. doklady archivuje elektronicky, nie papierovo. Účtovná firma využíva KROS Digitálnu kanceláriu, ktorú som si zakúpil spolu s KROS Fakturáciou. Ako správne nastaviť prístupové práva?

Prístupové práva pre KROS Fakturáciu:

Vzhľadom na to, že na svoju firmu zakupujem KROS Fakturáciu, tak sa stávam aj Vlastníkom fakturácie. Aby mohla moja účtovníčka sťahovať doklady do programu OMEGA, v Nastaveniach v záložke Používatelia ju pridám ako ďalšieho používateľa s prístupovými právami Účtovník. Následne jej príde emailom notifikácia, že je prizvaná do KROS Fakturácie.

Prístupové práva pre KROS Digitálnu kanceláriu:

Keďže som sa rozhodol využívať digitalizáciu účtovníctva, vykonám rovnaké nastavenia aj v KROS Digitálnej kancelárii. Tu taktiež v nastaveniach budem figurovať ako Vlastník KROS Digitálnej kancelárie. Aby účtovníčka po rozúčtovaní dokladov mohla všetky doklady, ktoré disponujú prílohou, odosielať automaticky do KROS Digitálnej kancelárie, pozvem ju ako ďalšieho používateľa s prístupovými právami Účtovník.

Prvé prepojenie KROS Digitálnej kancelárie a programu OMEGA môže v rámci KROS Digitálnej kancelárie vykonať používateľ s akoukoľvek rolou. Avšak, v programe OMEGA musí byť tento používateľ zaevidovaný ako Správca účtovníctva.

 

Som majiteľ firmy a používam KROS Fakturáciu na vystavovanie odoslaných faktúr. Webovú aplikáciu som si sám založil a zároveň ju platím pod názvom svojej firmy. Tieto faktúry si pravidelne sťahuje do programu OMEGA účtovná firma, ktorá mi spracováva účtovníctvo. Účtovná firma si však pod svojím IČOM platí KROS Digitálnu kanceláriu, kde eviduje moje doklady elektronicky, nie papierovo. Ako správne nastaviť prístupové práva?

Prístupové práva pre KROS Fakturáciu:

V aplikácii KROS Fakturácia som Vlastník evidovaný pod svojou emailovou adresou, napr. majitelsro@gmail.com. Aby mohla moja účtovníčka sťahovať doklady do programu OMEGA, pridal som v KROS Fakturácii ďalšieho používateľa pod jeho emailovou adresou, napr. uctovnikomega@gmail.com. Priradil som mu prístupové práva Účtovník, aby mal možnosť doklady len sťahovať a nemal možnosť ich editovať.

Prístupové práva pre KROS Fakturáciu:

Prístupové práva pre KROS Digitálnu kanceláriu:

Nakoľko si zakúpila aplikáciu KROS Digitálna kancelária moja účtovníčka, stala sa jej Vlastníkom, napr. pod emailovou adresou uctovnikomega@gmail.com. Aby som mal prístup k svojim dokladom v digitálnom účtovníctve, ktoré mi vedie, pozve ma ako ďalšieho používateľa, napr. s rolou Správca, pod mojou emailovou adresou, napr. majitelsro@gmail.com

 V zozname firiem v aplikácii KROS Digitálna kancelária budem vidieť svoju firmu dvakrát. Ak chcem vstúpiť do svojho digitálneho účtovníctva, ktoré mi vedie moja účtovníčka, vyberiem si svoju firmu s prístupom Správca. 


Ako postupuje účtovník v programe OMEGA?

Aby bolo možné sťahovať doklady z KROS Fakturácie, tak si v programe OMEGA účtovník v menu Evidencia – Účtovné doklady zaklikne voľbu Používať digitálnu kanceláriu. V záložke Fakturácia si vyberie príslušnú firmu, pre ktorú spracováva účtovníctvo s právami Účtovník tak, ako to máme nastavené v KROS Fakturácii.

Keďže účtovná firma eviduje pre svojich klientov Digitálny archív, ktorý im zakladala účtovná firma, nie samotný klient, v záložke Digitálna kancelária si taktiež vytvorí prepojenie, ale už s prístupovými právami Vlastník.

Týmto nastavením zabezpečíme, že sa budú doklady korektne sťahovať z KROS Fakturácie do účtovníctva. Po rozúčtovaní dokladov sa následne všetky doklady korektne odošlú do KROS Digitálnej kancelárie. Obaja účastníci, t. j. majiteľ aj účtovník, môžu navzájom nahliadať do KROS Fakturácie a taktiež do KROS Digitálnej kancelárie.

 

undefined-1