Sklad a fakturácia

E-kasa: predaj bez napojenia na softvér

e-kasa: štandardný predaj bez napojenia na softvér

Pri predaji bez priameho napojenia na softvér je potrebné naplniť online registračnú pokladnicu (ďalej len ORP) skladovými kartami a službami z programu OMEGA. Následne sa predaj realizuje pomocou klávesnice online registračnej pokladnice. V takomto prípade nie je potrebné, aby bola registračná pokladnica neustále pripojená k počítaču. Pripájame ju len v určitom časovom intervale (raz za deň/týždeň/mesiac), keď chceme preniesť údaje o predaji do programu a následne vygenerovať pohyby na sklade.

Nastavenie skladových kariet a služieb

Pred prenosom položiek do ORP je potrebné najskôr doplniť na skladových kartách cez menu Sklad – Skladové karty údaje: PLU, tovarovú skupinu a skrátený názov. Nastavenie vykonáme na skladovej karte v záložke Karta – Registračná pokladnica.

PLU predstavuje skratku pre číselné označenie konkrétnej tovarovej položky, pod ktorou je evidovaná aj v ORP. Používa sa pri blokovaní tovarov/služieb cez klávesnicu ORP. PLU kód musí byť jedinečný a nemôže byť v sklade použitý viackrát.

 
Ak nemáme určené PLU a klikneme na tlačidlo so šípkou smerujúcou hore, program nájde prvé voľné PLU v rámci číselníka skladových kariet v danom sklade.
 

Tovarová skupina sa používa na označenie skupiny tovarov, ktoré majú nejaké spoločné vlastnosti, napr.: mliečne výrobky, zelenina, cukrovinky.

Skrátený názov sa pri predaji vytlačí na doklad z ORP, nakoľko registračné pokladnice majú limitovanú dĺžku znakov, štandardne je to 14 – 20 znakov, závisí to od typu pokladnice.

Pre služby sa nastavenie uskutočňuje v menu Číselník – Cenník služieb.

 
Prenos položiek z OMEGY do ORP

Prenos položiek do registračnej pokladnice uskutočňujeme cez menu Sklad – Registračné pokladnice. Počas prenosu musí byť pokladnica pripojená k počítaču.

V ďalšom okne si vyberieme aké skladové karty/služby,  z akých skladov a predajných cenách sa zasielajú do ORP. V tomto momente program kontroluje, či majú všetky skladové karty/služby uvedené PLU a predajnú cenu.

Ak skladové karty/služby nemajú zadefinované PLU, program prenos preruší. Ak však skladové karty/služby nemajú nastavenú predajnú cenu, program ich prenesie do ORP bez predajnej ceny, ktorú v takom prípade budeme zadávať ručne na pokladnici.

Prenos predajov z ORP do OMEGY

Po skončení predaja na ORP môžeme na konci dňa/týždňa, prípadne v inom zvolenom časovom intervale, pripojiť pokladnicu k počítaču a preniesť údaje o predaji do programu OMEGA. Z údajov o predaných položkách následne môžeme vytvoriť výdajku zo skladu.

Ak na ORP evidujeme hotovostné úhrady za vystavené faktúry, je potrebné v účtovníctve ručne zaevidovať pokladničné doklady a spárovať úhrady s faktúrami.
 
Prenos údajov z ORP uskutočníme cez menu Sklad – Registračné pokladnice pomocou funkcie Prenos údajov o predaji položiek z pokladníc, kde potvrdíme tlačidlo Ďalej.

Po dokončení prenosu sa pohyby o predaji zobrazia v menu Sklad – Predaje z reg. pokladníc. K týmto preneseným pohybom môžeme v programe OMEGA vytvoriť skladovú výdajku cez menu Sklad – Pohyby na sklade. Vo výdajke vyberieme typ pohybu Výdaj cez pokladnicu.

Program do výdajky automaticky doplní všetky položky, ktorých predaj bol stiahnutý z ORP. V prípade, že sú stiahnuté predaje z viacerých dní, na sklade sa vytvorí len jeden pohyb s posledným dátumom predaja.

Ak bola na ORP vykonaná oprava alebo vrátenie, program vytvorí samostatný pohyb typu: Vrátenie/Oprava cez pokladnicu.
 

Kontrola prenesených položiek do programu  

Formulár Predaje z reg. pokladníc, ktorý nájdeme v menu Sklad, slúži na kontrolu zoznamu položiek, ktoré boli predávané pomocou ORP, a ktoré sme preniesli do programu.

Pomocou záložky Upresni vieme filtrovať položky odpísané alebo neodpísané zo skladu. Ak sa pri prenose údajov o predaji preniesli položky, ktoré neboli nájdené v číselníku skladových kariet/služieb, tieto položky budú evidované ako voľné položky.

 
Položky v tomto formulári môžeme opravovať, vymazávať a ručne pridávať. Avšak odporúčame to iba vtedy, ak zlyhá komunikácia s pokladnicou.
 

Ak v zozname nevidíme všetky údaje, ktoré sa mali preniesť, môžeme využiť funkciu Načítaj údaje z prerušeného prenosu.

 
 
undefined-1