Ak potrebujete pracovať v KROS Fakturácii viacerí, je možné zakúpiť si k balíku toľko prístupov, koľko potrebujete. Následne vyberiete užívateľovi rolu, kde má vopred určené právomoci.
Dostupné role
- Správca môže vytvárať, opravovať a mazať všetky záznamy. Tiež môže meniť všetky nastavenia a pridávať nových používateľov.
- Používateľ môže vytvárať, opravovať a mazať všetky záznamy, avšak nemôže upravovať a pridávať nových používateľov.
- Účtovník môže prezerať všetky záznamy a zároveň sťahovať faktúry do účtovníctva v programe ALFA plus a OMEGA.
- Hosť môže iba prezerať všetky záznamy a údaje.
Rola Vlastník bola automaticky priradená používateľovi, ktorý založil firmu v KROS Fakturácií, nemožno ho vymazať ani mu meniť role. Vlastník a Správca môžu pridávať a meniť role ostatným používateľom.
Prehľad jednotlivých práv/úkonov v aplikácii prístupových práv je aktuálny k 7.1.2022 a bude sa aktualizovať po zapracovaní nových funkcií a formulárov v KROS Fakturácií.
Prístupové práva
Okrem toho, že jednotlivé role majú určené práva na úkony v aplikácii, je možné zamedziť im prístup aj do jednotlivých evidencii. Využijete to napríklad aj v prípade, že nechcete, aby mal Váš zamestnanec prístup do evidencie Banky, kde sa nachádzajú citlivé informácie o pohyboch na firemnom účte.
Prístupové práva je možné určiť pre role: Používateľ, Účtovník a Hosť. Je tak potrebné už na začiatku určiť ďalšiemu užívateľovi správnu rolu, ktorej následne môžete zamedziť prístupy do jednotlivých evidencii.
Príklad: Rola Používateľ môže vytvárať, opravovať a mazať všetky záznamy, avšak nemôže upravovať a pridávať nových používateľov. Ak mu zamedzíte napríklad prístup do evidencie Banky, aj keď má tieto práva nebude tam môcť vstúpiť.
Pokiaľ nechcete, aby sa užívatelia s určitou rolou dostali do jednotlivých evidencii, stačí práva pre danú rolu odkliknúť bunku v Nastaveniach – Prístupové práva a nastavenie Uložiť.
Videonávod: