Rozúčtovanie dokladov

Sumy na dokladoch je často potrebné rozúčtovať z pohľadu DPH alebo dane z príjmov. Program ponúka preddefinované vzory, ktoré sumy rozúčtujú automaticky. V špecifických prípadoch je možné sumy rozúčtovať aj ručne.

1. Automatické rozúčtovanie – vzorové doklady


Zaevidovanie bločku za nákup PHL pri uplatnení paušálnych výdavkov vo výške 80%.

  • V pokladnici zvoľte výdavok a vyplňte údaje z bločku,
  • kliknite na Vzorové doklady a vyberte vzor 80% paušálne výdavky PHL.
  • Výberom vzorového dokladu je v poli Stĺpec PD doplnený Rozpis – suma je rozúčtovaná z pohľadu dane z príjmov,
  • v poli % DPH je tiež doplnený rozpis „R“ – suma je rozúčtovaná z pohľadu DPH.

Vzorové doklady pre najčastejšie sa vyskytujúce účtovné prípady sa nachádzajú v peňažnom denníku vo výdavkových dokladoch (pokladnica, banka, interný doklad) a v evidencii záväzkov.

2. Ručné rozúčtovanie - viaceré sadzby DPH

Zaevidovanie došlej faktúry, na ktorej je položka s 10% sadzbou DPH a položka bez DPH.

  • Pridajte nový záväzok a vyplňte údaje z faktúry,
  • v poli Základ kliknite na R – (Rozpis) a sumu faktúry rozpíšte podľa príslušnej sadzby DPH.

                 

3. Ručné rozúčtovanie - viaceré stĺpce PD

Zaevidovanie došlej faktúry, kde časť sumy smeruje do stĺpca peňažného denníka Výdavok za zásoby a časť do stĺpca Výdavok za služby.

  • Pridajte nový záväzok a vyplňte údaje z faktúry,
  • na záložke Zápis do v poli Stĺpec PD kliknite na tlačidlo R (Rozpis),
  • vo formulári Rozpis – Interné rozúčtovanie pomocou tlačidla Rozdeľ rozdeľte sumu základu na dve položky.

  • Pomocou tlačidla Oprav vstúpte do položiek a opravte sumu Základu, vyberte Stĺpec PD, prípadne Členenie.

  • Po úprave položiek bude v poli Stĺpec PDČlenenie doplnený Rozpis.

Rozúčtovanie dokladu do viacerých sadzieb DPH, stĺpcov peňažného denníka prípadne členení môžete použiť pri účtovaní dokladov v peňažnom denníku, v záväzkoch a pohľadávkach. V poliach, ktoré sa na dokladoch dajú rozúčtovať, je uvedené tlačidlo R (Rozpis).