Importovali ste bankový výpis do programu OMEGA a nerozúčtovali sa Vám automaticky položky na výpise? Najskôr je potrebné nastaviť si pravidlá pre zaúčtovanie. Dôležitým prvkom je spoločný znak jednotlivých platieb. Správne nastavenia pravidiel pre zaúčtovanie položiek do Evidencie účtovných dokladov si ukážeme na príklade.
Na importovanom bankovom výpise máme opakovanú platbu za bankové transakcie. Ako vytvoriť pravidlo pre zaúčtovanie na takúto situáciu?
Výpis naimportujeme cez Evidencia – Importované bankové výpisy – Funkcie – Načítaj výpis.
Pri vytvorení pravidla odporúčame najskôr výpis naimportovať a odkliknúť voľbu Zapísať do EUD, aby sme vedeli nastaviť pravidlo pre zaúčtovanie podľa jednotlivých položiek výpisu.
Po naimportovaní výpisu si skontrolujeme jednotlivé položky výpisu cez Evidencia – Importované bankové výpisy.
Na obrázku môžeme vidieť, že spoločný znak pre pravidlo bankových transakcií je text Poplatky v poli Poznámka. Pravidlo pre zaúčtovanie položiek v naimportovanom výpise vytvoríme cez menu Evidencia – Importované bankové výpisy – Funkcie – Zobrazené zaúčtuj – Možnosti – Pravidlá pre zaúčtovanie. Zadáme názov a číslo účtu, pre ktoré bude pravidlo platiť. Vyplníme časť Za podmienok, kde si nastavíme, aké kritériá bude položka bankového výpisu spĺňať, aby bola zaúčtovaná.
V časti Vykonaj akciu určíme, akým spôsobom má byť položka bankového výpisu zaúčtovaná.
Po nastavení všetkých pravidiel zaúčtujeme bankový výpis do Evidencie účtovných dokladov potvrdením voľby Zobrazené zaúčtuj.
Pri potvrdení voľby Zobrazené zaúčtuj je potrebné mať zapnutú voľbu Automaticky rozúčtovať a spárovať s uhrádzanými dokladmi.
Rozúčtované položky importovaného bankového výpisu budú označené zeleným štvorčekom v stĺpci OK.