-
KROS Fakturácia
-
KROS Sklad
-
Digitálna kancelária
-
KROS Dochádzka
-
HR systém
-
Personálne dotazníky
-
ALFA plus
-
OLYMP
-
OMEGA
-
Daňové priznania
-
Stavebné riešenie
- CENKROS 4 - Rozpočet
- CENKROS 4 - Importy/Exporty
- CENKROS 4 - Technické (inštalácia, aktivovanie ...)
- CENKROS 4 - Chybové hlásenia
- CENKROS 4 - Kalkulácia
- CENEKON Tipy/databáza
- Priebeh výstavby
- Webové aplikácie - Technické
- Stavebný rozpočet online
- Stavario - Prvé kroky
- Stavario - Časté otázky
- Stavario - Nápoveda
- Buildary.online - Časté otázky
- Výmery
-
HYPO
-
MEMO
-
KROS účet
Storno faktúra
V súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty sa za faktúru považuje aj doklad alebo oznámenie, ktoré mení pôvodnú faktúru a osobitne a jednoznačne sa na ňu vzťahuje, t. j. ide o opravnú faktúru. Na opravnom doklade je povinnosťou uviesť okrem údajov, ktoré sa menia aj poradové číslo pôvodnej faktúry.
Zákon nepozná pojem dobropis a storno faktúry. Zaužívaný je pojem „opravná faktúra“, ktorá môže byť vystavená z dôvodu opravy základu dane alebo v dôsledku chýb.
Dodávateľ – platiteľ DPH, vystavil odberateľovi faktúru za tovar dňa 01. 07. 2025 v sume 300 eur s DPH. Rovnakú faktúru mu vystavil aj 05. 07. 2025, pričom dodanie tovaru nenastalo. Faktúra bola vystavená omylom a v rámci jedného zdaňovacieho obdobia, preto dodávateľ partnerovi vystavil opravný doklad –storno faktúry. Ako budeme postupovať v Podvojnom
účtovníctve OMEGA pri vystavovaní storno faktúry?
V Podvojnom účtovníctve OMEGA vyhotovíme storno faktúry cez menu Fakturácia – Storno faktúry. Doklad odporúčame vytvoriť ako kópiu z pôvodnej faktúry, ktorá sa naň vzťahuje. Vtedy program automaticky prevezme údaje z pôvodného dokladu.
Program prevezme smerovanie do daňového priznania a kontrolného výkazu DPH z pôvodnej faktúry. Môžu vzniknúť rôzne dôvody vystavenia Storno faktúry, preto je potrebné individuálne posúdiť, kam má byť doklad smerovaný.
Smerovania do daňového priznania a kontrolného výkazu DPH zmeníme na položke faktúry v záložke Zaúčtovanie.
Pri vystavení storno faktúry ako kópie z príslušnej odoslanej faktúry a po jej následnom zaúčtovaní v evidencii účtovných dokladov sa tieto dva doklady navzájom spárujú t. j. obe faktúry budú uhradené.