DPH

Storno faktúra

V súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty sa za faktúru považuje aj doklad alebo oznámenie, ktoré mení pôvodnú faktúru a osobitne a jednoznačne sa na ňu vzťahuje, t. j. ide o opravnú faktúru. Na opravnom doklade je povinnosťou uviesť okrem údajov, ktoré sa menia aj poradové číslo pôvodnej faktúry.

Zákon nepozná pojem dobropis a storno faktúry. Zaužívaný je pojem „opravná faktúra“, ktorá môže byť vystavená z dôvodu opravy základu dane alebo v dôsledku chýb.

Dodávateľ – platiteľ DPH, vystavil odberateľovi faktúru za tovar dňa 01. 07. 2025 v sume 300 eur s DPH. Rovnakú faktúru mu vystavil aj 05. 07. 2025, pričom dodanie tovaru nenastalo. Faktúra bola vystavená omylom a v rámci jedného zdaňovacieho obdobia, preto dodávateľ partnerovi vystavil opravný doklad –storno faktúry. Ako budeme postupovať v Podvojnom
                                   účtovníctve OMEGA pri vystavovaní storno faktúry? 

V Podvojnom účtovníctve OMEGA vyhotovíme storno faktúry cez menu Fakturácia – Storno faktúry. Doklad odporúčame vytvoriť ako kópiu z pôvodnej faktúry, ktorá sa naň vzťahuje. Vtedy program automaticky prevezme údaje z pôvodného dokladu.

Program prevezme smerovanie do daňového priznania a kontrolného výkazu DPH z pôvodnej faktúry. Môžu vzniknúť rôzne dôvody vystavenia Storno faktúry, preto je potrebné individuálne posúdiť, kam má byť doklad smerovaný. 


Smerovania do daňového priznania a kontrolného výkazu DPH zmeníme na položke faktúry v záložke Zaúčtovanie.

Pri vystavení storno faktúry ako kópie z príslušnej odoslanej faktúry a po jej následnom zaúčtovaní v evidencii účtovných dokladov sa tieto dva doklady navzájom spárujú t. j. obe faktúry budú uhradené. 

 

Obrázok