e-kasa: vklad a výber
Novela Zákona o registračných pokladníc s účinnosťou od 1.4.2019 prináša povinnosť evidovať každý vklad aj výber hotovosti bez zbytočného odkladu. Doteraz bola povinnosť zo zákona evidovať do pokladnice iba vklad.
V praxi to znamená, že ak vykonáme vklad alebo výber hotovosti, sme povinný k nim vytvoriť aj samostatný doklad, ktorý sa taktiež odosiela do systému e-kasa. Vklad a výber používame z dôvodu, aby evidenčný stav pokladnice bol totožný s reálnym stavom hotovosti v pokladnici. Rozdiel medzi evidenčným a reálnym zostatkom v pokladnici môže byť dôvodom na sankciu.
Vklad
Vklad evidujeme v programe OMEGA cez menu Fakturácia – Maloobchodný predaj.
V hornej časti formulára sa nachádza funkcia ,, Vklad hotovosti“. Po kliknutí na dané tlačidlo sa otvorí nový formulár, v ktorom je potrebné zadať sumu vkladu. Po stlačení tlačidla OK sa doklad vytlačí a zároveň odošle na server finančnej správy. Na základe toho sa dokladu pridelí UID, ktorý sa zobrazuje na vytlačenom doklade. Doklad je označený slovom ,,VKLAD“.
Výber
Výber hotovosti z pokladnice evidujeme cez menu Fakturácia – Maloobchodný predaj. Opäť sa v hornej časti formulára nachádza funkcia ,,Výber hotovosti“. Po zvolení tejto funkcie program OMEGA otvorí nový formulár, kde je potrebné opäť uviesť sumu výberu. Tento pohyb sa tiež eviduje v systéme eKasa. Na základe toho sa dokladu pridelí UID, ktorý sa zobrazuje na vytlačenom doklade. Doklad je označený slovom ,,VÝBER“.