Čo je potrebné nastaviť?

Aby celý program pracoval podľa vašich predstáv je potrebné správne nastaviť:

  • Pracovné skupiny,
  • Prevádzky,
  • Zamestnanci.

Pracovné skupiny

Pracovná skupina obsahuje informácie o tom, koľko hodín týždenne zamestnanci, ktorí sú v nej zahrnutí majú odpracovať, akú majú pracovnú dobu, ako sa im počítajú príplatky a podobne.

Pracovné skupiny si vytvoríte sami podľa toho ako vaši zamestnanci pracujú. Môžete ich vytvoriť toľko, koľko potrebujete a nazvať ich tak aby sa vám v nich dobre orientovalo.

Do rovnakej pracovnej skupiny patria aj zamestnanci z rôznych oddelení alebo prevádzok, pokiaľ pracujú za rovnakých podmienok.

Do Pracovnej skupiny s názvom ,,40 hodín týždenne“ môže patriť účtovníčka, riaditeľ alebo vodič, ak majú pracovný pomer uzatvorený na 40 hodín týždenne. Do ďalšej pracovnej skupiny s názvom ,,Upratovanie“ a s fondom 20 hodín týždenne budú patriť všetky pani upratovačky zo všetkých prevádzok, ktoré majú úväzok 20 hodín týždenne.

Následne môžete zamestnancov filtrovať podľa pracovných skupín (napr. potrebujete vidieť všetkých zamestnancov, ktorý pracujú na 20 hodín týždenne).

Pracovnú skupiny vytvoríte na karte Nastavenia zeleným tlačidlom + v časti Pracovné skupiny.

Podrobnosti o tvorbe pracovných skupín nájdete v postupe Ako nastaviť pracovné skupiny.

Prevádzky

Druhým nastavením sú Prevádzky, ktoré slúžia k prehľadnému rozdeleniu zamestnancov. Bolo by veľmi neprehľadné mať všetkých zamestnancov spolu a tak si vytvoríte a pomenujete vlastné prevádzky (napr. podľa budov, oddelení, zákaziek,...) a do týchto prevádzok si zamestnancov rozdelíte.

Rovnako ako pri pracovných skupinách môžete zamestnancov aj podľa prevádzok filtrovať.

Ďalším dôležitým krokom pri využívaní prevádzokk je nastavenie práv. Pre každú prevádzku je možné nastaviť individuálne prístupové práva užívateľov. Každá prevádzka môže mať svojho vedúceho alebo správcu, ktorý má prístup k zamestnancom vo svojej prevádzke a nevidí ostatných zamestnancov.

Novú prevádzku vytvoríte na karte Prevádzky – Pridať prevádzku.

Podrobnosti k tvorbe prevádzky nájdete v postupe Ako vytvoriť prevádzku.

Zhrnutie

Pracovné skupiny slúžia k nastavení pracovných podmienok, podľa ktorých budú zamestnanci pracovať.

Prevádzky slúžia k rozdeleniu zamestnancov pre prehľadnosť.

Z toho vyplýva, že zamestnanci patriaci do rovnakej pracovnej skupiny sa môžu nachádzať v rôznych prevádzkach (napr. pani upratovačky budú patriť do pracovnej skupiny „Upratovanie“ a budú zaradené do rôznych prevádzok.

Rovnako z uvedeného vyplýva, že zamestnanci zaradení do rovnakej prevádzky môžu patriť do rôznych pracovných skupín (napr. v Prevádzke s názvom Prevádzka 2 bude riaditeľ, ktorý patrí do skupiny ,,40 hodín týždenne“ a pani upratovačka patriaca do skupiny
,, Upratovanie“).

Ak mate pripravené Pracovné skupiny a Prevádzky môžete začať pridávať zamestnancov.

Zamestnanci

Pri tvorbe nového zamestnanca máte možnosť si k zamestnancovi zadať a nastaviť aký a či vôbec bude mať zamestnanec prístup do KROS Dochádzky, do akej Pracovnej skupiny bude patriť, aký bude mať úväzok, cez ktoré dochádzkové čítačky bude môcť prechádzať, aký má nárok na dovolenku a pod.

Nového zamestnanca pridáte na karte Prevádzky zeleným tlačidlom + pod názvom konkrétnej prevádzky.

Postup na vytvorenie zamestnanca nájdete v postupe Ako vytvoriť zamestnanca.

 

Informácie v dokumente sú spracované k právnemu stavu platnému ku dňu jeho publikácie.                   01.11.2023