Prepojenie s účtovníctvom

Prepojenie KROS Digitálnej kancelárie a Podvojného účtovníctva OMEGA

Zaevidované doklady a bankové pohyby môžeme z KROS Digitálnej kancelárie jednoducho importovať do programu Podvojné účtovníctvo OMEGA.


Podmienkou
je pracovať vo verzii programu Podvojné účtovníctvo OMEGA 28.50 a vyššie.

 

Prvé prepojenie KROS Digitálnej kancelárie a programu OMEGA môže v rámci KROS Digitálnej kancelárie vykonať používateľ s akoukoľvek rolou. Avšak, v programe Podvojné účtovníctvo OMEGA musí byť tento používateľ zaevidovaný ako Správca účtovníctva.

Podmienkou pre správne prepojenie je zhodné IČO v KROS Digitálnej kancelárii a v účtovnom programe. 

Pred zapnutím KROS Digitálnej kancelárie odporúčame vykonať archiváciu databázy cez menu Firma – Archivuj.

 

Následne môžeme pristúpiť k zapnutiu KROS Digitálnej kancelárie. Cez menu Evidencia Účtovné doklady v záložke Domov vyberieme v rámci funkcie Digitálna kancelária voľbu Nastavenia. Prihlásime sa e-mailom, ktorý používame aj v KROS Digitálnej kancelárii a zapneme voľbu Používať digitálnu kanceláriu.

Ak máme firmu, ktorú s aplikáciou KROS Digitálna kancelária prepájame, založenú v KROS Digitálnej kancelárii vopred, na základe zadaných prihlasovacích údajov a zhodného čísla IČO sa automaticky do časti Firma v Digitálnej kancelárii doplní.

Ak firma v aplikácii KROS Digitálna kancelária ešte založená nie je, môžeme pokračovať voľbou Založiť novú firmu a firmu v aplikácii vytvoriť. Následne aktivujeme zakúpený balík a po návrate do programu Podvojné účtovníctvo OMEGA klikneme na šípku pre obnovu firiem a vyberieme našu založenú firmu zo sprístupneného zoznamu. 

Následne sa sprístupní časť pre nastavenie importu dokladov.

  • V časti Bločky vyberieme pokladnicu, do ktorej sa budú importovať hotovostné nákupy v mene eur. Bločky znejúce na inú menu sa automaticky importujú do príslušnej valutovej pokladnice.
    Pre import nákupov uhrádzaných platobnou kartou vyberieme číselný rad z okruhu interných dokladov. V mene eur interné doklady, pre inú menu zahraničné interné doklady. 

Pre bezhotovostné nákupy odporúčame vytvoriť samostatný číselný rad (napr. IDPK). Aby mohli byť bločky po importe automaticky zaúčtované, zároveň odporúčame číselnému radu nastaviť účet z účtového rozvrhu (napr. 325). Obdobne aj pre bločky uhrádzané platobnou kartou v cudzej mene.

Ako sa bločky načítajú do Podvojného účtovníctva OMEGA?

  • Pre Došlé faktúry a pre Odoslané faktúry si zvolíme okruh pre tuzemské aj zahraničné faktúry a dobropisy.

Ako sa faktúry načítajú do Podvojného účtovníctva OMEGA?

Nastavenia potvrdíme pomocou Ok.

V prípade, ak nemáme pre KROS Digitálnu kanceláriu v Podvojnom účtovníctve OMEGA číselné rady nastavené, doklady sú automaticky importované do prvého číselného radu pre príslušný okruh dokladov.


Poradie číselných radov si v Podvojnom účtovníctve OMEGA môžeme overiť cez menu Firma – Nastavenie – Číslovanie dokladov alebo kliknutím na ikonu lupy pri danom okruhu dokladov.