Stiahnutie dokladov z KROS Digitálnej kancelárie do OMEGY

Import dokladov spustíme cez Evidenciu účtovných dokladov pomocou funkcie Stiahni doklady z Digitálnej kancelárie.

Rovnakú funkciu nájdeme aj v zjednodušených evidenciách (napr. Pokladničná kniha, Kniha interných dokladov, atď.). Využívať ich môžeme, ak máme ako používateľ OMEGY prístup do EUD a zároveň zapnuté Povoliť import údajov.

Ako sa bločky načítajú do OMEGY

Naimportovať do účtovníctva vieme bločky v tuzemskej mene. Podľa toho, či nakupujeme na firmu (teda na bločku je IČO nakupujúceho) a tiež podľa znamienka pri sume dokladu, sa bločky naimportujú do OMEGY nasledovne:

  • Kladný bloček bez IČA firmy – výdaj (nákup tovaru/služby).
  • Záporný bloček bez IČA firmy – príjem (storno nákupu).
  • Kladný bloček s IČOM firmy – príjem (inkaso odberateľskej faktúry).
  • Záporný bloček s IČOM firmy – výdaj (úhrada odoslaného dobropisu).

Ako sa faktúry načítajú do OMEGY

Do účtovníctva importujeme faktúry vystavené v tuzemskej mene a od verzie programu OMEGA 27.00 a vyššie aj v cudzej mene.

  • Doklady vystavené medzi tuzemskými partnermi znejúce na menu eur sú automaticky importované do okruhu tuzemských dokladov.
  • Doklady vystavené v inej mene alebo na partnera so sídlom v inom štáte, prípadne ak je partner platiteľom DPH v zahraničí, sú automaticky importované do okruhu zahraničných dokladov. Kurz pre inú menu sa automaticky doplní z kurzového lístka v programe OMEGA. Ak príslušný kurz v kurzovom lístku vyplnený nie je, program doplní kurz 1,000 a ten následne upravíme manuálne.
  • Doklady znejúce na zápornú hodnotu sú automaticky importované ako dobropisy do príslušných okruhov.

Novo naimportované doklady sa v OMEGE automaticky označia, ostatné doklady sa odznačia.

Ak skenujeme doklad z obdobia, ktoré je už v programe OMEGA uzatvorené uzávierkou DPH, potom sa doklady naimportujú do najbližšieho neuzavretého obdobia a dátumy sa upravia podľa tohto obdobia.

Ak bol celý rok uzavretý uzávierkami DPH alebo uzávierkou účtovníctva, program doklady nenaimportuje a upozorní na to hláškou. Taktiež upozorní, že je potrebné skontrolovať doklady s nulovou hodnotou. Zoznam stiahnutých dokladov, vrátane upozornení, sa uloží do priečinku Omega/Temp po každom importe.

Ak sme dokladom v KROS Digitálnej kancelárii nastavili Popis, doklady budú po stiahnutí do OMEGY automaticky zaúčtované. Podmienkou správneho rozúčtovania je rovnaké číselné označenie syntetického a analytického účtu v KROS Digitálnej kancelárii a v účtovom rozvrhu v OMEGE. Pre nezaúčtované doklady môžeme v programe OMEGA využiť funkciu Rozúčtovanie dokladov.


Od verzie programu OMEGA 27.10 a vyššie sú doklady v KROS Digitálnej kancelárii automaticky po stiahnutí do účtovníctva uzamykané, získavajú príznak modrého zámku. Po vytvorení uzávierky DPH v programe OMEGA sa modrý zámok na príslušných dokladoch v KROS Digitálnej kancelárii automaticky zmení na červený zámok. Viac informácií k uzamykaniu dokladov nájdeme TU.

 

undefined-1