Funkcie

Prepojenie KROS Digitálnej kancelárie s bankou pre automatické spracovanie pohybov na účte

S funkciou Automatické sťahovanie výpisov získavame možnosť prepojiť svoj bankový účet (alebo viaceré bankové účty) priamo s aplikáciou KROS Digitálna kancelária. Súčasne je možné prepojiť KROS Digitálnu kanceláriu s viacerými bankami.

Jednotlivé úhrady tak už nemusíme zapisovať ručne – transakcie sa automaticky spárujú s vystaveným dokladom. Podporujeme prepojenie na viac bánk, napr. Tatra banka, ČSOB, Raiffeisen banka, Slovenská sporiteľňa, FIO banka, VÚB banka, Unicredit banka.


Ako vytvoriť prepojenie

V časti Nastavenia – Bankové účty – Automatické sťahovanie výpisov kliknutím na Prepojiť aktivujeme prepojenie svojej KROS Digitálnej kancelárie na bankový účet:

Tlačidlo Prepojiť nás presmeruje do rozhrania Tatra banky, v ktorom zrealizuje Sprístupnenie prepojenia so svojou bankou, ktorú využíva v KROS Digitálnej kancelárii. Na výber má dve možnosti:

  • Vytvoriť prepojenie s KROS Digitálnou kanceláriou ako klient Tatra banky.


Ak si chceme s KROS Digitálnou kanceláriou prepojiť bankový účet vedený v  Tatra banke a zároveň aj účet vedený v inej banke, postupujeme voľbou Som klientom Tatra banky.  Túto možnosť môžeme použiť aj v prípade, ak máme v Tatra banke vedený súkromný účet, aj napriek tomu, že ho s KROS Digitálnou kanceláriou neprepojíme.


V prostredí Open banking si zaklikneme účet Tatra banky a pre pridanie účtu inej banky postupujeme cez voľbu Pridať účet inej banky

 

  • Vytvoriť prepojenie s KROS Digitálnou kanceláriou ako klient inej banky.

Ak nie sme klientom Tatra banky a nemáme prihlasovacie údaje do Internet bankinguTB, vyberáme si možnosť Nie som klientom. 

Následne zadáme e-mailovú adresu. Po potvrdení možnosti Pokračovať obdržíme na e-mail verifikačný kód/heslo pre potvrdenie prepojenia, ktoré zadá do zobrazeného okna:

         Registráciu dokončíme vyplnením povinného formulára, ktorého súčasťou je i Súhlas s návrhom zmluvy o poskytovaní služby One banking a Súhlas s využitím údajov. Tento registračný formulár vypĺňajú len používatelia, ktorí majú iný bankový účet ako Tatra Banku. Oba dokumenty je úspešné dokončenie registrácie prečítať.

Po vyplnení a odoslaní registračného formulára obdržíme informáciu o vytvorení prepojenia.

Dokončením registrácie v službe One Banking si v KROS Digitálnej kancelárii prepojíme jeden alebo viaceré bankové účty, ktoré využívame pri vystavovaní alebo úhrade faktúr. Výberom konkrétnej banky sme presmerovaní do jej internetbankingu, kde prepojenie potvrdíme.

Jednotlivé bankové prepojenia je možné pridávať priebežne. Platnosť prepojenia s bankou ostáva aktívna vždy 180 dní od jeho vytvorenia. Po tomto období je potrebné spárovanie s bankou obnoviť jednoduchým povolením prístupu k bankovému účtu a predĺžením na nové obdobie:

Sekcia Bankové účty rovnako umožňuje zrušiť párovanie banky na KROS Digitálnu kanceláriu alebo pridať ďalší účet cez možnosť Zmeniť prepojené účty:

Po prvom prepojení bankového účtu, KROS Digitálna kancelária stiahne transakcie iba za posledné 3 mesiace. Pokiaľ prepájame KROS Digitálnu kanceláriu bankovým účtom v Tatra banke, transakcie sa stiahnu v reálnom čase – akonáhle je transakcia zúčtovaná na bankovom účte. V prípade ostatných bánk prebieha sťahovanie transakcií do KROS Digitálnej kancelárie niekoľkokrát denne, v závislosti od komunikácie danej banky a Tatra banky, ktorá PREMIUM API spravuje. 


Ako stiahnuť bankové pohyby do programu Podvojné účtovníctvo OMEGA?
Ako stiahnuť bankové pohyby do programu Jednoduché účtovníctvo ALFA plus?