S funkciou Automatické sťahovanie výpisov používateľ KROS Digitálnej kancelárie získava možnosť prepojiť svoj bankový účet (alebo viaceré bankové účty) priamo s aplikáciou KROS Digitálna kancelária. Súčasne je možné prepojiť KROS Digitálnu kanceláriu s viacerými bankami.
Jednotlivé úhrady tak nebude musieť zapisovať ručne – transakcie sa automaticky spárujú s vystaveným dokladom. Podporujeme prepojenie na viac bánk, napr. Tatra banka, ČSOB, Raiffeisen banka, Slovenská sporiteľňa, FIO banka, VÚB banka.
Ako vytvoriť prepojenie
V časti Nastavenia – Bankové účty – Automatické sťahovanie výpisov kliknutím na Prepojiť používateľ aktivuje prepojenie svojej KROS Digitálnej kancelárie na bankový účet:
Tlačidlo Prepojiť presmeruje používateľa do rozhrania Tatra banky, v ktorom zrealizuje Sprístupnenie prepojenia so svojou bankou, ktorú využíva v KROS Digitálnej kancelárii. Na výber má dve možnosti:
- Vytvoriť prepojenie s KROS Digitálnou kanceláriou ako klient Tatra banky.
Ak si chceme s KROS Digitálnou kanceláriou prepojiť bankový účet vedený v Tatra banke a zároveň aj účet vedený v inej banke, postupujeme voľbou Som klientom Tatra banky. V prostredí Open banking si zaklikneme účet Tatra banky a pre pridanie účtu inej banky postupujeme cez voľbu Pridať účet.
- Vytvoriť prepojenie s KROS Digitálnou kanceláriou ako klient inej banky.
Pokiaľ je používateľ klientom inej banky ako Tatra banky, vyberá si možnosť Nie som klientom.
Po výbere možnosti používateľ zadá emailovú adresu, na ktorú mu bude zaslaný verifikačný kód/heslo pre potvrdenie prepojenia, ktoré zadá do zobrazeného okna:
Registráciu používateľ dokončí vyplnením povinného formulára, ktorého súčasťou je i Súhlas s návrhom zmluvy o poskytovaní služby One banking a Súhlas s využitím údajov. Tento registračný formulár vypĺňajú len používatelia, ktorí majú iný bankový účet ako Tatra Banku. Oba dokumenty je úspešné dokončenie registrácie prečítať.
Po vyplnení a odoslaní registračného formulára obdrží používateľ informáciu o vytvorení prepojenia.
Dokončením registrácie v službe One Banking si užívateľ KROS Digitálnej kancelárie prepojí jeden alebo viaceré bankové účty, ktoré využíva pri vystavovaní alebo úhrade faktúr. Výberom konkrétnej banky je užívateľ presmerovaný do jej internetbankingu, kde prepojenie potvrdí.
Jednotlivé bankové prepojenia je možné pridávať priebežne. Platnosť prepojenia s bankou ostáva aktívna vždy 180 dní od jeho vytvorenia. Po tomto období je potrebné spárovanie s bankou obnoviť jednoduchým povolením prístupu k bankovému účtu a predĺžením na nové obdobie:
Sekcia Bankové účty rovnako umožňuje zrušiť párovanie banky na KROS Digitálnu kanceláriu alebo pridať ďalší účet cez možnosť Zmeniť prepojené účty:
Po prvotnom prepojení bankového účtu, KROS Digitálna kancelária stiahne transakcie iba za posledné 3 mesiace. Pokiaľ prepájate KROS Digitálnu kanceláriu bankovým účtom v Tatra banke, transakcie sa stiahnu v reálnom čase – akonáhle je transakcia zúčtovaná na bankovom účte. V prípade ostatných bánk prebieha sťahovanie transakcií do KROS Digitálnej kancelárie niekoľkokrát denne, v závislosti od komunikácie danej banky a Tatra banky, ktorá PREMIUM API spravuje.
Ako stiahnuť bankové pohyby do programu OMEGA?
Ako stiahnuť bankové pohyby do programu ALFA plus?