Funkcie

Vzhľad Zoznam a doklad

Tento vzhľad je automaticky nastavený pre prácu v mobilnom telefóne alebo tablete. Pre prácu v počítači sa môžeme rozhodnúť, či nám viac vyhovujte pracovať v tomto alebo tabuľkovom zobrazení. 

Po vstupe do časti Účtovné doklady sa zobrazujú vždy doklady aktuálneho roka, a to na základe dátumu dodania. Zoznam dokladov vidíme na ľavej strane a po kliknutí na vybraný doklad sa zobrazí jeho detail spolu s prílohami.

Vľavo dolu nájdeme informáciu o celkovom súčte došlých a odoslaných dokladov. V prípade, že vyfiltrujeme iba jeden druh dokladu, súčtové okno ponúkne informáciu o celkovom počte zobrazených dokladov a zároveň o ich celkovej hodnote v mene eur.  

Doklady evidované v záložke Účtovné doklady vieme jednoducho filtrovať, zoraďovať či vyhľadávať zadaním kľúčového slova (napr. podľa partnera, sumy či interného čísla dokladu). V rámci filtra môžeme zobraziť prípadné duplicitné záznamy. Doklady môžeme opakovane vymazať a naskenovať alebo nahrať nanovo, či pridávať k dokladom aj ďalšie prílohy.

V prípade potreby je možné doklad aj kopírovať alebo faktúre priradiť ručne úhradu. Urobíme tak kliknutím na tri bodky na vybranom doklade alebo cez menu v pravej hornej časti na ňom. Zároveň môžeme doklad Schváliť na zaúčtovanie, ak importujeme doklady do Podvojného účtovníctva OMEGA týmto spôsobom. 

Doklady v časti Účtovné doklady môžeme uzamykať manuálne, a to kliknutím na ikonu zámku v pravej hornej časti na doklade alebo kliknutím na tri bodky a následne potvrdením voľby Zamknúť doklad. Doklad manuálnym uzamknutím v KROS Digitálnej kancelárii získava príznak fialového zámku. V prípade potreby ho môžeme spätne odomknúť. 

Ak využívame KROS Digitálnu kanceláriu v prepojení s programom Podvojné účtovníctvo OMEGA alebo Jednoduché účtovníctvo ALFA plus, doklady sú automaticky po stiahnutí do účtovníctva uzamykané – získavajú príznak oranžový príznak uzamknutia. Po vykonaní uzávierky DPH sú uzamknuté červeným zámkom.

Pri došlých faktúrach po načítaní alebo vyplnení slovenského čísla účtu vo formáte IBAN a sumy na úhradu sa automaticky vygeneruje QR kód na úhradu, tzv. PAY by square, ktorý môžeme využiť na jednoduchú úhradu svojho záväzku. V mobilnom telefóne môžeme svoj záväzok uhradiť cez službu Payme.

Na každom doklade nájdeme v pravej dolnej časti aj Informáciu o tom, kto doklad vytvoril a naposledy upravil. Uvedené informácie sa zobrazia po kliknutí na voľbu Informácie o doklade.

Pri jednotlivých dokladoch môžu všetci používatelia (s výnimkou role Hosť) v prípade nejasností viesť v rámci Diskusie k dokladu vzájomnú komunikáciu. Pri začatí novej diskusie je možné zvoliť, ktorým používateľom príde na e-mail upozornenie o novej správe. Vybrať si môžeme jedného alebo viac používateľov a dostupní sú používatelia, ktorí sú v danej firme pridaní s rolou inou ako Hosť. Zaevidované správy už nie je možné vymazať. Po pridaní správy sa na doklade v zozname v ľavej časti zobrazí ikona diskusie a doklady obsahujúce diskusiu si môžeme jednoducho zobraziť aj pomocou filtra.