Vzhľad Zoznam dokladov v tabuľke

Nastavili ste si vzhľad aplikácie KROS Digitálna kancelária na Zoznam dokladov v tabuľke? Využite nastavenia tohto zobrazenia naplno.

Nastavenie stĺpcov

V záložke Účtovné doklady si môžeme nastaviť stĺpce, ktoré pri svojej práci budeme potrebovať najčastejšie. Zmenu vykonáme cez ikonu Nastavenie zobrazenia v pravej hornej časti formulára, po kliknutí na voľbu Výber stĺpcov. Následne sa zobrazí zoznam všetkých dostupných stĺpcov a zaklikneme tie, ktoré chceme v aplikácii zobraziť.

Zobrazené stĺpce si následne môžeme usporiadať podľa svojich preferencií. Stačí kliknúť na názov konkrétneho stĺpca v hlavičke a potiahnutím ho presunúť na požadované miesto.

V prípade, ak chceme mať v tabuľkovom zobrazení umiestnený stĺpec napevno, môžeme ho ukotviť. Ukotvenie vykonáme kliknutím pravého tlačidla myši na vybraný stĺpec v hlavičke tabuľky. Následne vyberieme možnosť Ukotviť - Vľavo alebo Vpravo. Ukotviť môžeme vedľa seba aj viac stĺpcov, pričom medzi ukotvené stĺpce už nemôžeme presunúť iný stĺpec. 

Ukotvený stĺpec uvoľníme potvrdením voľby Zrušiť ukotvenie po kliknutí pravým tlačidlom myši na jeho názov v hlavičke tabuľky, čím sa vráti na svoje pôvodné miesto.

Ak chceme nami zvolené zobrazenie stĺpcov zrušiť, klikneme na tri bodky v pravej hornej časti a potvrdíme voľbu Resetovať pohľad. Zobrazenie sa vráti do stavu prednastaveného výrobcom aplikácie. Tento krok sa dotkne celkového zobrazenia, a teda aj nami použitých filtrov.

Označovanie

V tabuľkovom zobrazení môžeme doklady označiť postupne alebo hromadne. Označené doklady môžeme ďalej exportovať, a to buď do formátu Excel alebo do programu Pohoda.

  • Postupné označovanie robíme pri vybraných dokladoch kliknutím do prázdneho štvorčeka v prvom stĺpci zľava, ktorý je pre túto funkciu určený.

  • Hromadné označenie vykonáme kliknutím do štvorčeka v prvom stĺpci zľava v hlavičke tabuľky. Označenie sa vykoná na všetkých zobrazených dokladoch.

Odznačiť doklady môžeme:

- kliknutím na možnosť Zrušiť výber v pravej hornej časti nad zoznamom dokladov,

- odkliknutím  hromadného označenia v hlavičke tabuľky,

- alebo následným spustením/zrušením filtrovania dokladov.

Zoraďovanie

Kliknutím na názov vybraného stĺpca v hlavičke tabuľky si môžeme doklady veľmi jednoducho zoraďovať vzostupne alebo zostupne.

Rýchly filter

Filtrovať doklady môžeme v tabuľkovom zobrazení oveľa efektívnejšie. Cez ikonu Nastavenie zobrazenia v pravej hornej časti formulára si pre zapnutie rýchleho filtra zaklikneme voľbu Zobraziť filtre.

Následne sa pod hlavičkou stĺpcov zobrazí riadok pre rýchle filtrovanie.

Filtrovať doklady môžeme niekoľkými spôsobmi:

  • vpísaním textu do poľa rýchleho filtra a potvrdením klávesy Enter,
  • kliknutím na ikonu lupy si môžeme kritériá dokladov vo filtri podmieňovať,
  • kliknutím na šípku pri vybranom poli si môžeme vybrať z ponúkaných možností.

Filtrovanie dokladov podľa ich spracovania

V tabuľkovom zobrazení môžeme doklady filtrovať podľa stavu ich spracovania. Vďaka tejto možnosti si vieme veľmi ľahko zobraziť doklady, pri ktorých ešte je alebo nie je potrebná dodatočná kontrola.

O stave spracovania sa dozvieme v stĺpci Spracovanie, pričom v rýchlom filtri si môžeme doklady zobrazovať podľa ich stavu.

  • Prebieha spracovanie - príznak točiace sa koliesko - prebieha proces načítania dokladu cez QR kód, ISDOC alebo pomocou umelej inteligencie.
  • Spracované s vysokou presnosťou - príznak zelená bodka - ide o bločky načítané cez QR kód alebo faktúry vo formáte ISDOC.
  • Spracované - príznak šedá bodka - ide doklad načítaný pomocou umelej inteligencie, kde je potrebná dodatočná kontrola načítaných údajov.
  • Ručne zaevidované - prázdne miesto - ide o doklady, ktoré boli zaevidované manuálne.

Rozšírený filter

Doklady môžeme ďalej filtrovať pomocou rozšíreného filtrovania, ktoré si môžeme vystavať podľa viacerých podmienok a skupín.

Rozšírený filter môžeme používať len so sprístupneným rýchlym filtrom  a vytvoríme ho po kliknutí na voľbu Vytvoriť rozšírený filter v ľavej dolnej časti formulára pod zoznamom dokladov.

Následne sa zobrazí formulár, kde si cez zelené + dopĺňame podmienky alebo skupiny, ako potrebujeme.

Po potvrdení OK nám aplikácia zobrazí vyhovujúce doklady a pod zoznamom dokladov nájdeme informáciu, z čoho konkrétne sa nami vytvorený filter skladá.

Filtrovanie dokladov môžeme zrušiť odkliknutím možnosti pred daným filtrom. Nastavené podmienky zostanú zapamätané a opätovným zakliknutím sa k filtru môžeme vrátiť.

Po potvrdení možnosti Zrušiť filtrovanie sa kritériá rozšíreného filtra vymažú.

Ak chceme filtrovanie zrušiť, môžeme kliknúť aj na tri bodky v pravej hornej časti, kde následne potvrdíme voľbu Resetovať pohľad. Celkové zobrazenie sa vráti do stavu prednastaveného výrobcom aplikácie, a teda dotkne sa aj vlastného nastavenia stĺpcov.