Jednotlivým dokladom evidovaným v KROS Digitálnej kancelárii je pre lepšiu prehľadnosť možné priradiť Štítky (tzv. tagy). Sú rýchlym nástrojom na roztriedenie a usporiadanie dokladov do skupín. Štítkom môže byť napr. kľúčové slovo alebo oblasť, ktorá vystihuje daný doklad a zaraďuje ho do určitej skupiny. Priradiť štítky môžeme napr. dokladom, ktoré súvisia s konkrétnou zákazkou, prislúchajú k danému stredisku či partnerovi a pod.
Štítky sa prenášajú do programu OMEGA od verzie 27.60 a vyššie, do programu ALFA plus od verzie 15.60 a vyššie. V OMEGE plnia funkciu SZČP a do programu ALFA plus sa prenášajú ako Strediská.
Zaevidovanie nového štítku
Štítok môžeme doplniť priamo v doklade jednoduchým vpísaním textu do políčka Štítky. Takto priradený štítok sa automaticky uloží do evidencie štítkov a pridelí sa mu kategória Nezaradené. Zaevidovaný štítok sa bude následne ponúkať pri ďalších dokladoch.
Štítky vieme taktiež zadefinovať a upraviť cez Nastavenia v záložke Štítky. Po vytvorení firmy v KROS Digitálnej kancelárii sú automaticky vytvorené kategórie štítkov Stredisko, Pracovníci a Nezaradené. Tieto kategórie môžeme vymazať, upraviť alebo pridať nové podľa potreby.
Štítky vytvárame pod kategóriami cez možnosť Pridať. Vo formulári dopĺňame názov, upravujeme farbu a vyberáme kategóriu, do ktorej bude štítok zaradený.
Práca so štítkami
Doklady, v ktorých sú štítky použité, môžeme v záložke Účtovné doklady alebo Iné doklady jednoducho filtrovať. V časti Filter nájdeme možnosť filtrovať konkrétny štítok. Po potvrdení sa následne zobrazia vybrané doklady a zároveň ich sumár v členení podľa typu dokladu.
V záložke Prehľady si môžeme zobraziť rýchly prehľad nákupov a predajov podľa štítkov. Po výbere štítku, prípadne i kombinácie viacerých, sa graf automaticky aktualizuje. Taktiež si môžeme zobraziť prehľad za zvolené obdobie nastavením príslušných dátumov, prípadne zobraziť mesačný, kvartálny alebo ročný graf.
Pod grafom sa nachádza celkový súčet predajov a nákupov a tiež rozdiel medzi nimi za zobrazené obdobie. Farba textu zodpovedá grafickému zobrazeniu.
V prípade, že štítok už nebudeme pri práci ďalej používať, cez Nastavenia v záložke Štítky mu zaklikneme príznak Neaktívny. Následne sa nebude ponúkať pri evidovaní dokladov.